27 שנה עם ר' שלמה קרליבך • בני רבינוביץ

    בני רבינוביץ No Comments on 27 שנה עם ר' שלמה קרליבך • בני רבינוביץ
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ערבי הזיצי'ם הנפלאים של רדיו "קול חי" הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהרדיו, וציבור עצום של רבבות אנשים מתמוגג ונהנה מערבים יחודיים אלו. אין ספק, שהזיץ' האחרון היה המיוחד והטוב שבהם, והיתה לי הזכות ליטול חלק גם בערב הנפלא הזה ששודרה במסגרת תוכניתו של ידידי מנחם טוקר.

    כפי שסיפרתי במהלך הזיץ', הכרתי את ר' שלמה קרליבך לפני קרוב לחמישים שנה, ליד שריד בית מקדשינו, הכותל המערבי. היה זה לאחר מלחמת "ששת הימים" כאשר אבא זצ"ל מיהר כבר ברגע הראשון להתמקם ברובע היהודי, ובלילות שבת כשהלכתי להתפלל בכותל, נתקלתי במנין מיוחד, ושמח במיוחד, של ר' שלמה קרליבך. נתפסתי מיד לשמחה הזו של קבלת שבת שכולה שירה ושמחה גדולה. מאז אותם לילות שבת בכותל, נדבקתי בשירי הרגש והנשמה שלו, בשירי השמחה וההלל, ובעיקר בנוסח התפילה היחודי של ר' שלמה.

    את אוירת הזיץ' כבר התחלתי בליל שבת, בקבלת שבת שבה כובדתי לגשת לפני התיבה בשבת "שבע ברכות" של ידידי ר' אברהם אפשטיין ורעייתו הגב' נחמה, שהשיאו את בתם עם הבחור החשוב דוד פישמן שיחי'. וכך נמשכה כל השבת הנפלאה בחיק המשפחות הנפלאות, במהלכה שרנו את שיריו של ר' שלמה אם בזמירות שבת, ואם בסיום הסעודה. והיישר מהשבת המיוחדת הזו, המשכתי לירושלים עיר הקודש, סמוך ונראה לחומות העיר העתיקה, לשבת אחים גם יחד, לזיץ' עם מיטב הזמרים, הנגנים וכל יתר המשתתפים הרבים, שחוו חוויה מיוחדת ונפלאה בערב שבו ציינו עשרים שנה לפטירתו של גדול המלחינים והזמרים, ששיריו ולחניו הפכו לחלק בלתי נפרד מכל שמחה, מכל שבת חג והלל.



    0 תגובות